Güçlü bir MARKA olmak için açılması gereken kapılar vardır. Bu kapılar açılmadan, gerçek ve kalıcı bir marka yaratmak biraz zor olsa gerek.

Markalaşma rekabetinde ayakta kalabilmek ve markayı doğru konumlandırabilmek için, küçük adımlarla doğru anahtarlara erişmek gerekir.

1. Beyin fırtınası:

Ürün/hizmet nitelikleri, niteliklere uygun özellikler-materyaller-kurallar, hitap edilen hedef kitle ve benzeri anahtar noktaların detayları hakkında beyin fırtınası yapmak, eksiklerin veya önceliklerin belirlenmesinde baş roldedir. ‘Akıllı Kurumsal’ bir firmada beyin fırtınaları, yelkeni başarıya yöneltir.

U

2. Rakip analizi:

Rakipleri belirlemek, rakiplerin pazardaki payı ve konumu hakkında bilgi sahibi olmak ve hedefi doğru belirlemek, yeni stratejiler geliştirmekte etkili olur.
Pazarlama süresiz bir yarıştır. Yarışta kalmak için, kulvarınızı ve konumunuzu belirlemekle başlayın. Sonra ilerleyin!

3. Kurumsal kimlik oluşturma/markalaşma:

Etkili bir beyin fırtınası süreci, rakip analizi verileri ve ideal hedefiniz, markanızın karakterini belirlemenin temelini oluşturmalı.
Markanıza, her gün sahneye çıkan bir sanatçı gibi davranın: kıyafetleri, kostümü, kullandığı cümleler, renkler ve iletişim stratejisi, markanızın imajıdır. Markanız, ciddi görünmesi gereken bir iş yapıyor ise, markanızın kurumsal görünüşü ve renkleri bu ciddiyete uygun olmalı.

Markalaşmada Etkili Olan ve Kurumsal kimliğinizi yansıtan nitelikler:

4. Kurumsal Görünüm:

Kıyafetler

Markanız, eğlence, iletişim, tasarım, sosyal medya gibi sektörlerden birinde faaliyette ise, takım elbise kurumsal çizginizin dışında kalır. ‘Kurumsal görünüm’; sektörünüze ve hedef kitlenize uygun görünüm demektir. Tasarımcılarınızı, yazılımcılarınızı, sosyal medyacılarınızı, sanatçılarınızı takım elbise ile sınırlandırmanızın, verimlilik açısından hiçbir artısı olmayacağını göz önünde bulundurun. Kurumsal görünüm, yaptığınız işi yansıtan görünümdür.

Kurumsal Diliniz: Yazılı, Sözlü ve Görsel İletişim Biçiminiz

Markanız hangi sektörde faaliyet gösteriyor olursa olsun, en hassas olunması gereken noktalardan biri, yazılı ve sözlü iletişim yönteminizdir.
Seçtiğiniz kelimeler, kullandığınız renkler, ses tonunuz, hem kişisel hem profesyonel tercihleriniz ve duruşunuzla ilgili önemli mesajlar taşır.

Kurumsal Materyalleriniz:

Kurumsal materyalleriniz, kurumsal görünüşünüz ve markanız arasında tamamlayıcılarınızdır. Diliniz, renginiz, fikriniz, tercihleriniz, kurumsal imajınız le ilgili mesajlar verir. Bu materyaller, giyim tarzınız gibi etmenler ile birlikte, karşı tarafta bir ilk izlenim oluşturmanızı sağlar. İlgi çekici, güvenilir, canlı, ciddi gibi izlenimler kazanır-kazandırırsınız. Bu sebeple, özellikle markalaşma sürecinde, kurumsal çizginizi doğru belirlemeniz oldukça önemlidir.

Kurumsal Etkinlikleriniz:

Toplantı, davet, motivasyon etkinlikleri, iş anlaşması kutlamaları, lansmanlar, İş Birliği imza törenleri ve benzeri etkinliklere yaklaşımınız, kurumsal kimliğiniz için önemlidir. tercih ettiğiniz mekanlar, tercih ettiğiniz ikramlar, seçtiğiniz müzik, etkinlik eğlence türünüz gibi birçok değişken, kurumsal kimliğinize, çalışanlarınıza, partnerlerinize ve müşterilerinize verdiğiniz özen hakkında ip uçları taşır.

Dijital Platform Kimliğiniz:

Web sitesi, blog, sosyal medya kanallarıOnline/offline platformlarda, mevcut kurumsal kimliğiniz ve kurumsal görünümüzü korumak, çizginizi kaybetmemek fakat dijital dünyanın gerekliliklerine adapte olabilecek şekilde esneklik göstermek, gelişmekte olan online pazarlama yarışında markalaşmanıza yardımcı olur ve konumunuzu korumanızı sağlar.

5. Doğru hedef belirleme:

Doğru hedef, doğru yol, doğru yöntem

Pazarlama faaliyetlerinde en sık yapılan hata, hızlı olmak için hedef stratejisi geliştirmeden harekete geçmektir.
Doğru hedef belirlemek için ayıracağınız zaman, hedefsiz bir pazarlama ile kaybedeceğiniz zamanın yanında çok değerlidir.

w

6. Etkili sosyal medya yönetimi

Paylaş, Takip Et, Etkileşim yarat…

Yazılı ve görsel pazarlama araçlarının yanı sıra, dijital pazarlama yöntemlerini ve sosyal medya araçlarını aktif kullanmayan markaların, rekabet edebilmesi oldukça zor. Artık, kurumsal şirketler, start-up’lar, KOBİ’ler ve hatta kamu kurum ve kuruluşları dahi sosyal medya kanallarını kullanarak kendilerini ifade ediyor ve seslerini duyuruyor.

7. Tüm Stratejinin ölçülebilir olmasını sağlama

Somut yada soyut olabilir, ancak attığınız her adım ölçülebilir olmalı.

Ölçümlenemeyen çalışmalar, öngörülemeyen hata ve sorunlara yol açar. Geri dönük raporlanamayan çalışmalarda, olası hataların başlangıç nedenini, başlangıç zamanını bulmak güçleşeceği için, telafi şansı azalır.Oysa; doğru bir iş planı; hiç hatasız olması öngörülen iş planı değil, iş sürecinin herhangi bir aşamasında hata ile karşılaşıldığında, anlık-geriye dönük-ileri dönük şekillerde ölçülebilir, raporlanabilir ve hatanın tekrarına engel olunabilir şekilde oluşturulmuş iş planıdır. Başarının ve/veya başarısızlığın sebepleri de sonuçları da önemlidir. Bu sebep ve sonuçlara erişmenin tek yolu, ‘ölçümlenebilir’ temelde çalışmalar planlamaktır.

|

8. Marka Bilinirliği, marka bağlılığı

Anlat | Duyur | Tanıt | Benimset | Aidiyet Yarat

Doğru iletişim stratejileriyle, doğru çözüm ortakları ve işini seven çalışma arkadaşları ile hedefe ulaşılır. Marka bağlılığı yaratmak,marka bilinirliği sağlamaktan daha zordur. İletişim olanaklarının neredeyse sonsuz olduğu tüketim çağında, müşterilerde bağlılık duygusu yaratmakta önemli katkısı olabilecek etkenlerden biri; çalışan sadakati sağlamaktır. Kurumsal görünümünüz, kurumsal diliniz, reklamlarınız ne kadar güçlü olursa olsun, çalışan memnuniyeti sağlayamayan markalar, bu sebeple ortaya çıkabilecek olumsuz ve doğrudan reklamlar ile baş etmek zorunda kalırlar. Çalışanlarının sevdiği ve benimsediği bir firma, markalaşma sürecinde en değerli reklam basamağında yükselmiş demektir.

=

9. Sürdürülebilir projeler

Üretkenlik, Süreklilik, Verimlilik

Sektörünüze uygun sürdürülebilir reklam kampanyaları, sürdürülebilir projeler, sürdürülebilir sosyal sorumluluk kampanyaları üretmeniz veya mevcut çalışmalarda varlık göstermeniz, nitelikli içerik yaratma konusunda markanıza yardımcı olur. Değer katan projeler üretmek, değerinizi gösterebilmenizi sağlar.

10. 9 Maddenin de değişken olduğunu unutma!

Yeniliğe açık ol

Gerekli durumlarda esneyebilen, değişebilen ve gelişebilen kurallar ile yola çıkmayan markalar, hızla değişen ve gelişen global pazarlama yarışında eskiyerek güç kaybeder. Markalaşmak, sürekli aynı şekilde görünmek, asla çizgisini değiştirmemek, hep aynı sloganı söylemek değiş, yerel ve global gelişmeleri yakından takip ederek, sektörel gereklilikleri karşılayabilecek şekilde evrimleşebilmek ile ilgilidir.

API –>